Nie ma prawdopodobnie chłopcy i dziewczęta, która nie lubiłaby dostawać prezentów – nawet najbardziej drobny upominek sprawia, że czujemy się lepiej, mamy lepszy humor i bardziej pozytywnie patrzymy na świat. Nasz perfekcyjny humor przenosi się także na osobę, od której taki prezent dostaliśmy. Właśnie ten psychologiczny aspekt wykorzystują specjaliści od reklamy i marketingu – wręczając nam upominki reklamowe niejako związują nas ze swoją firmą i sprawiają, że kojarzy się nam ona pozytywnie, jako coś dobrego i atrakcyjnego.
Niestety pod tym względem człowiek jest niewiarygodnie podatny na manipulację i łatwo nim stresować, co jest skrzętnie wykorzystywane w przeróżnego rodzaju kampaniach reklamowych, zachęcających do kupna danego towaru albo skorzystania z jakiejś usługi. Dosłownie najprostszy trik polegający na tym, że gadżety reklamowe są dodawane do już zakupionego produktu (np. gratisowa koszulka, maskotka, etc.) stwarza, że sprzedaż może się nawet kilkakrotnie zwiększyć. Szczególne pole do popisu mają marketingowy w okresach świątecznych , a ponadto pod koniec roku, gdzie popularnymi gadżetami są przede wszystkim kalendarze na przyszły rok. W współzależności od zamówienia, producent kalendarzy może wybić na nich logo firmy, która posiada być promowana lub zaopatrzyć je w zdjęcia popularnych przedmiotów, które są przez nią sprzedawane. To niewyobrażalnie skuteczny metodę na to, aby reklama była widoczna przez całe 356 dni w roku – w końcu kalendarz wisi w widocznym miejscu, a konsument pośrednio lub bezpośrednio utrwala sobie w świadomości logo i markę, po którą potem bezwiednie sięga w sklepach.
Sprawdź również: Studiosiedem – nadruki na koszulkach kraków.